اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| بر اساس نیاز بازار؛ دانشگاه‌ها نیرو تربیت کنند/عدم ارتباط بین آمایش آموزش عالی و آمایش اشتغال در بخش بازار

معاون پژوهش‌ دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید نیاز بازار را تحت عنوان آمایش اشتغال ساماندهی و برای هر شغل نیروی انسانی مورد نیاز آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به لحاظ دانش،‌بینش، مهارت و سلامت جسمی تعریف کنیم.

فارس من|  بر اساس نیاز بازار؛ دانشگاه‌ها نیرو تربیت کنند/عدم ارتباط بین آمایش آموزش عالی و آمایش اشتغال در بخش بازار

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

 مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «پذیرش دانشجو با نیاز بازار تطابق ندارد» را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

یعقوب فتح‌الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: بازار به معنای اعم آن، شامل بخش‌های مختلفی است که دارای کرسی‌های شغل است.

*ساماندهی نیاز بازار تحت عنوان آمایش اشتغال

وی با طرح این پرسش که آیا آمایش روی شغل‌ها انجام شده است؟ گفت: در سراسر ایران در بخش‌های مختلف چه تعدادی شغل تعریف‌شده داریم؟ چه تعداد از آنها تصدی دارد؟ چه تعداد از آنها بدون اشتغال است؟ و برای توسعه کدام مشاغل در ایران ما برنامه داریم؟ کدامش نیاز بازار است؟

 

* بخش‌های متولی نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار با دانشگاه‌ها وارد مذاکره می‌شوند

فتح‌الهی تصریح کرد: ابتدا باید نیاز بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت عنوان آمایش اشتغال در بخش‌های مختلف سامان دهیم و برای هر شغل  نیروی انسانی مورد نیاز آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به لحاظ دانش،‌بینش، مهارت و سلامت جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی تعریف کنیم؛ نیاز بازار روشن می‌شود و متناسب با نیاز بازار بخش‌های متولی با دانشگاه‌ها وارد مذاکره می‌شوند که ما در این بخش‌ها نیروی انسانی با این شرایط و با این تعاریف نیاز داریم. بنابراین دانشگاه تکلیف پیدا می‌کند نیروی انسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای آن بخش مورد نیاز با شرایطی که نیاز دارد تربیت و تحویل دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تأکید کرد: ما همچنین ارتباطی به طور گسترده بین آمایش آموزش عالی و آمایش اشتغال در بخش بازار به معنای کلی نداریم و معمولا با جملات کلی سعی می‌کنیم صورت مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاک کنیم. با این روش‌ها نمی‌توان به این مسائل پاسخ داد. این روش باید به صورت سیستماتیک، عادلانه و با روش‌های علمی واکاوی و با روش‌های علمی به آن پاسخ داده شود و با روش‌های علمی مورد نیاز آن بخش بازار هم تربیت و در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که روش‌های دانشگاه‌ها تغییراتی داشته باشد تا بتوانیم پذیرش دانشجو را با نیاز بازار تطابق دهیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول